Anemia feriprivă apare atunci când corpul tău nu are suficient fier pentru a produce hemoglobină. Hemoglobina se găsește în celulele roșii din sânge, și are ca și rol transportarea oxigenului în corp prin sânge. Hemoglobina este responsabilă și de culoarea roșie a sângelui.

Dacă nu consumi suficient fier, sau dacă pierzi prea mult fier, corpul tău nu poate produce suficientă hemoglobină și, în cele din urmă, se va dezvolta anemia feriprivă.

La început, anemia feriprivă poate trece neobservată. Cu toate acestea, pe măsură ce deficitul de fier se intensifică în organism, semnele și simptomele devin tot mai evidente.

Semne și simptome ale anemiei feriprive:

  • Oboseală excesivă
  • Slăbiciune
  • Piele palidă
  • Dureri în piept, bătăi rapide ale inimii sau dificultăți de respirație
  • Dureri de cap, amețeli sau stări de amețeală
  • Mâini și picioare reci
  • Unghiile fragile
  • Pofta de mâncare slabă, în special la sugari și copii cu anemie prin deficit de fier.

Cauze ale anemiei feriprive:

  • Pierderi de sânge

Fierul este un mineral care se regăsește în celulele roșii din sânge. Deci, dacă pierzi sânge, se va reduce nivelul de fier. Femeile cu menstruații abundente sunt expuse riscului de anemie feriprivă, deoarece pierd o cantitate semnificativă de sânge în timpul menstruației.

  • Lipsa de fier în dieta ta

Corpul tău primește în mod regulat fier din alimentele pe care le consumi. Dacă consumi prea puțin fier, în timp corpul tău poate avea deficit de fier. Exemple de alimente bogate în fier includ carnea, ouăle, legumele cu frunze verzi. Pentru o creștere și o dezvoltare adecvată, sugarii și copiii au nevoie de fier în dieta lor.

  • Incapacitatea de a absorbi fierul

Fierul din alimente este absorbit în fluxul sanguin din intestinul subțire. O tulburare intestinală, cum ar fi boala celiacă, care afectează capacitatea intestinului de a absorbi nutrienții din alimentele digerate, poate duce la anemie feriprivă.

Prevenirea anemie feriprive

Puteți reduce riscul de anemie feriprivă alegând alimente bogate în fier.

Alimentele bogate în fier:

  • Carnea roșie, precum și carnea de porc sau pasăre
  • Fructe de mare
  • Fasole
  • Legume cu frunze de culoare verde închis, cum ar fi spanacul
  • Fructe uscate
  • Cereale, pâine și paste îmbogățite cu fier
  • Mazăre

Corpul tău absoarbe mai mult fier din carne decât din alte surse. Dacă alegeți să nu consumați carne, este necesar să creșteți aportul de alimente bogate în fier, pe bază de plante, pentru a absorbi aceeași cantitate de fier precum o persoana care consumă carne.

Alegeți alimente care conțin vitamina C pentru a îmbunătăți absorbția fierului

Puteți spori absorbția fierului din organism prin consumul de suc de citrice sau consumând alte alimente bogate în vitamina C, în același timp cu alimente bogate în fier. Vitamina C din sucurile de citrice, cum ar fi sucul de portocale, ajută organismul să absoarbă mai bine fierul alimentar.

❤️💚Dr. Green – Sursa ta de sănătate!